Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2012-05-31 23:10:02

mrmarkos - Członek DUG

mrmarkos
Członek DUG

Zabezpieczenia panelu administracyjnego CMS

Mam sobie skrypt CMS i chciałbym zabezpieczyć dostęp do panelu administracyjnego, tak aby dostęp był tylko z konkretnych komputerów, a dokładnie z określonych MAC adresów kart sieciowych.
Skrypt jest na linuksowym hostingu z apache. Mam dostęp do shella i mogę tam instalować, kompilować, etc..
Wykonalne? Jeśli tak,  to jak się do tego zabrać?

#2  2012-05-31 23:20:38

azhag - Admin łajza

azhag
Admin łajza

Re: Zabezpieczenia panelu administracyjnego CMS

mrmarkos napisał(-a):

z określonych MAC adresów kart sieciowych

Uprzedzam: jestem laikiem, ale to może być niewykonalne.

Zdecydowanie łatwiej będzie określone IP (deny i allow w .htaccess).

Błogosławieni, którzy czynią FAQ.
opencaching :: debian sources.list :: coś jakby blog :: polski portal debiana :: linux user #403712

#3  2012-05-31 23:27:44

mrmarkos - Członek DUG

mrmarkos
Członek DUG

Ja tym bardziej jestem laikiem, dlatego zapytałem.
Po IP nie chcę, ponieważ albo korzystam z neostrady albo z mobilnego.
Gdzieś czytałem, że adres MAC nie jest rozgłaszany w internecie.
Lecz swego czasu pracowałem w banku i pamiętam, że można było w panelu backofficowym do bankowości internetowej ograniczyć dostęp właśnie po MAC adresach dla klientów. Jak to działało od strony technicznej to nie mam pojęcia.

Obsługa hostingu jest bardzo prokliencka, więc gdyby trzeba było coś wykonać po ich stronie to raczej nie problem.

Ostatnio edytowany przez mrmarkos (2012-05-31 23:43:36)

#4  2012-05-31 23:32:56

paoolo - Oldtimer

paoolo
Oldtimer