Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Użytkownik

Witam :D
Mam znowu problem z Debianem i z WINE :D
Mianowicie:
Gdy odpalę sobie grę Call of Duty i włącze jakąś mapę to podczas chodzenia i ruszania celownikiem to celownik tak "skacze" z miejsca na miejsce i można powiedzieć, że gra klatkuje, a gdy normalnie sobię stoję i ruszam celownikiem to jest wszystko w porządku :P Czy wie ktoś z Was jak rozwiązać ten problem?
System: Debian Lenny
Karta Graficzna: ATI X1250
Sterowniki: Od ATI :P
Wine: 1.0.1
Przy emulacji wirtualnego okna też się tak dzieje :P - mniej, ale dzieje :D
A na PlayOnLinux nie ma Call of Duty 1 :P
Ostatnio edytowany przez nickolas (2010-10-16 18:38:20)
Offline

Fan Jogurtu
Użytkownik

ehh ciągle te sterowniki, nie będę ich zmieniał dla jednej gry ... bo już one działałą na cs'ie, garrys modzie, hl2, cs: source i wszystkich innych steamowych i innych moich gier.
wine nie pomaga :/
edit:
i zauważyłem też, że te klatkowanie takie małe pojawia się jak wejde w duże pomieszczenie np. na dwór. W małym pokoju to jest tak przyjemnie ... a na dworze koszmar ...
Ostatnio edytowany przez nickolas (2010-10-16 18:57:14)
Offline

Fan Jogurtu



Smoleńsk BULWA!




To może być bug z wrappingiem myszy, ja proponowałbym zainteresować się tą stronką:
http://wiki.winehq.org/UsefulRegistryKeys
a dokładniej kluczem:
"MouseWarpOverride"
spróbuj ustawić go na disable lub force i przetestować. Robisz to tak:
1.włączasz rejestr: poleceniem (z terminala) regedit
2.Rozwijasz kolejno:
-HKEY_Current_User->Software->Wine
i jeżeli masz tam klucz DirectInput to w nim tworzysz zmienną string o nazwie "MouseWarpOverrid" i ustawiasz odpowiednie na enable,disable lub force (stanardowo powinno być na enable)
Jak nie masz klucza o nazwie DirectInput to go po prostu utwórz.
No i wine koniecznie do aktualizacji - wersja 1.0.1 jest przedpotopowa.
Offline
Użytkownik

Niestety to nic nie dało :((
Ba, nawet w Battlefield 1942 myszka nie chcę się ruszyć w menu : O a przedtem tylko RAZ się ruszyła : O
A inne gry działają :( Nawet GTA: San Andreas :((
W Call of Duty to pewnie za dużo polygonów hehe ;D
Offline



Smoleńsk BULWA!




Jeżeli to jest od cięcia to włącz wyświetlania klatek (o ile w CoD jest to możliwe - a pewnie jakoś jest) i zobaczy jaka ich liczba - jak poniżej 20 to możliwe że o to biega, ale to zależy od silnika - są gierki które przy takiej ilości klatek nadal są grywalne no-problem.
Offline
Użytkownik

chyba tego nie ma, bo nie znalazlem :(
ustawiłęm wszystko na najniższe detale, rozdzielczość etc. lecz jest trochę lepiej no ale przy dużych ponieszczeniach nie :(
Offline



Zubr, bydle na etacie.




odpalił bym gre w okienku, przez terminal o obserwował logi, może ona coś mądrego powiedzą.
w linku który podał @hug jest tez opcja "direct3d" czy jakos tak, tam możesz wybrać różne opcje renderowanie grafiki przez wine, zobacz czy pomoże.
pamietaj ze zawsze jak cos zmienisz w rejestrze to musisz dac
wine prefxcreate
Ostatnio edytowany przez gindek (2010-10-17 10:03:09)
Offline



Smoleńsk BULWA!




@gindek:
"w linku który podał @hug"
Po pierwsze to huk a nie "hug" ;p
A po drugie:
"pamietaj ze zawsze jak cos zmienisz w rejestrze to musisz dac"
Gindek sorry ale bzdurki tutaj gadasz - po pierwsze w nowszych wersjach winka wineprefixcreate zostało wywalone całkowicie (wine samemu wie kiedy aktualizacja jest potrzebna) to tak czy siak nigdy nie było to wymagane przy edycji rejestru - samemu rejestrem bawię się dość często i nawet na tak starym wine jak 0.9.5 (chyba z 5 lat temu wyszło) nie trzeba było załączać wineprefixcreate po zmianach.
Ta komenda była kiedyś wymagana kiedy aktualizowało się winko do nowej wersji (tak naprawdę to i bez niej wine zwykle działał, ale żeby ludzie się głupio na forach nie pytali twórcy dali jako "wymóg").
Co do reszty zgoda - może wine wypluje coś pożytecznego na konsolę, swoją drogą @nickolas, nie mam co prawda tej gry, ale google twierdzi że z poziomu konsoli (w grze) da się jak najbardziej włączyć wyświetlanie FPS:
np tutaj:
http://www.gotfrag.com/cod/forums/thread/317100/
twierdzą że komendą:
/cg_drawfps 1
A jak włączyć dostęp do konsoli (o ile standardowo nie ma - nie wiem, nie grałem) masz tutaj:
http://www.gamefaqs.com/pc/914586-call-of-duty/cheats
Offline
Użytkownik

A jak się ustawia parametry ? Bo w windowsie to klikało się prawym potem WŁAŚCIWOŚCI i tam. A tu ?
wine codsp.exe +set developer 1
tak ?
Offline



Smoleńsk BULWA!




Tak powinno być ok, ewentualnie:
wine start /Unix /sciezka/do/exe +set developer 1 itd
Offline
Użytkownik

dobra mam:
w pomieszczeniu: 99 fps
na dworze przy duzych przedmiotach etc.: 20 a nawet 15 fps
:/
Offline



Smoleńsk BULWA!




No to zapewne mamy odpowiedź - słaba wydajność i tyle, zresztą jakoś mnie to na karcie ATI nie dziwi niestety - jak aktualizacja wine i najnowsze stery nie pomogą to chyba nic z tego nie będzie.
Tak swoją drogą - testowałeś to może na Windos? Tam chodzi lepiej?
Edit:
Widzę że gierka oparta o silniczek Quake3 - w takim razie jest jeszcze jeden trick:
Spróbuj w konsoli wpisać:
in_mouse -1 lub 1 lub 2
i zobacz czy zmieni to coś. Możesz tez w opcjach poszukać opcji "Smooth mouse movment" czy czegoś w tym stylu i włączyć.
Ostatnio edytowany przez Huk (2010-10-17 12:22:37)
Offline
Użytkownik

Nie mam windowsa :/ Ale testowałem na windowsie, Call of Duty 2 i tam na najniższy dopiero nie ścinało :/
Offline



Smoleńsk BULWA!




A jeszcze odnośnie powyższego posta - po zmianie in_mouse musisz w konsoli (w grze) dać in_restart.
Offline
Użytkownik

yeee :D działa :D
ustawiłem "Smooth Mouse" na "YES" i już myszka nie zacina się NAWET przy dużych pomieszczeniach i przedmiotach :D
A gdy dla próby zmieniłem na "NO" to .... katastrofa :D
DZIĘKUJĘ !!! :D :* :D
Ale jest jeszcze jeden problem z Battlefield 1942 :D Bo w menu nie mogę ruszać myszką :( Raz tylko mogłem a teraz nie :(
Offline



Smoleńsk BULWA!




Jeżeli zmieniałeś w rejestrze MousewarpOverride to po prostu wyrąb tą zmienną (lub ustaw na enable) - może to psuje Battlefield - niestety nie wszystkie gry lubią się z opcją "force"
Offline
Użytkownik

No niestey próbowałem wszystkich ustawiem z Mousewarpoverride i nic ;( Szkoda :( Myszka ani rusz :( Przedtem to nic nie zmieniałem w rejestrze i poodziaiało chwile w menu, utworzyłem profil i myszka zwiecha :(
Dobra działa :D po prostu zaisntalowałem jeszcze raz ;) Nie będę profilu tworzyć bo tam już był stworzony bo to piracka wersja nom :D
Ale jeszcze jedno :( Bo myszka chodzi tylko w tak jak by "określonym obszarze", no nie wiem jak by to powiedziec :(
próbowałem z mouse ale nic :((
Ostatnio edytowany przez nickolas (2010-10-17 13:52:51)
Offline



Smoleńsk BULWA!




Od tego jest właśnie opcja force przy MousewarpOverride - ale nie działa ona z każda grą niestety - problem jest bardziej złożony - po prostu w Dinput współrzędne myszy są liczone w sposób relatywny do kursora, zaś X11 podaje je w sposób absolutny (czyli zawsze od punktu początkowego do jakiejś określonej wartości maksymalnej) - niestety pierdzieli to wiele gier bo emulacja relatywnych ruchów myszy do łatwych nie należy - przyjęto że myszka "skacze" do środka po osiągnięciu granicy okna (odpowiada to opcji MouseWarpOverride enable), co działa dla części gier. Z kolei opcja "force"w MouseWarpOverride wymusza "skakanie" non-stop - mysz wtedy jest cały czas na środku ekranu a wine podaje do gry jej relatywne położenie - znowu, opcja ta działa z niektórymi grami, psując inne. Jest jeszcze opcja bez skokowa (MouseWarpOverride=disable), ale rzadko kiedy się z niej korzysta.
Tak czy siak - Xserver-1.8 dostarcza Xinput2 które wreszcie obsługuje relatywne ruchy myszy - powoli zaczął się proces przepisywania wine na ten serwer, ale to potrwa - mieć tylko nadzieję że naprawi to wreszcie problemy z myszką. Niestety poczekamy trochę na efekty.
Póki co pozostaje zabawa z hakami w stylu MouseWarpOverride - a niestety dla niektórych gier nie da się nic na razie zrobić. Zobacz na:
http://appdb.winehq.org
Czy nie piszą jak rozwiązać problemy z Battlefield.
Edit:
Właśnie skompilowałem sobie najnowsze wine z patchem do xinput2 i naprawił on sytuacje w MOHAA - jak chcesz mogę zrobić deb'a i załadować na jakiegoś megaupload'a czy coś podobnego - wymagany jest xorg-7.5 (w testing taki jest), na starszych wersjach nie ruszy. Jak by co daj znać w tym temacie.
Ostatnio edytowany przez Huk (2010-10-17 16:41:05)
Offline
Użytkownik

Medal of Honor ? Ale ja mówię o Battlefield :D
Ok, możesz dać :D
Jak mogę sprawdzić jakiego mam xorga ? :D
Offline

Fan Jogurtu
Użytkownik

# apt-cache showpkg xorg-server W: Nie udało się odnaleźć pakietu xorg-server
hehe :D
------------------
a jednak musi być tak :D
# apt-cache showpkg xserver-xorg
Package: xserver-xorg
Versions:
1:7.3+20 (/var/lib/apt/lists/ftp.pl.debian.org_debian_dists_lenny_main_binary-i386_Packages) (/var/lib/dpkg/status)
Description Language:
File: /var/lib/apt/lists/ftp.pl.debian.org_debian_dists_lenny_main_binary-i386_Packages
MD5: 8afc43aa46c4c50a656a8648d31f5603
Reverse Depends:
fglrx-driver,xserver-xorg 1:7.1.0
fglrx-atieventsd,xserver-xorg 1:7.1.0
xserver-xorg-video-geode,xserver-xorg 7.1
ldm,xserver-xorg
ttf-mikachan,xserver-xorg
ttf-kochi-mincho-naga10,xserver-xorg
ttf-kochi-gothic-naga10,xserver-xorg
fglrx-driver,xserver-xorg 1:7.1.0
fglrx-atieventsd,xserver-xorg 1:7.1.0
xserver-xorg-video-voodoo,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-vmware,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-via,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-vga,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-vesa,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-v4l,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-tseng,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-trident,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-tga,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-tdfx,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-sisusb,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-sis,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-siliconmotion,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-savage,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-s3virge,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-s3,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-rendition,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-nv,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-nsc,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-neomagic,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-mga,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-intel,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-imstt,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-i740,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-i128,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-glint,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-geode,xserver-xorg 7.1
xserver-xorg-video-fbdev,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-dummy,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-cyrix,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-cirrus,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-chips,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-ark,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-video-apm,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-void,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-vmmouse,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-ur98,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-tek4957,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-summa,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-spaceorb,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-penmount,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-palmax,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-mutouch,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-mouse,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-microtouch,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-magellan,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-kbd,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-joystick,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-jamstudio,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-hyperpen,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-fpit,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-evdev,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-elographics,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-elo2300,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-dynapro,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-dmc,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-digitaledge,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-citron,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-calcomp,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-aiptek,xserver-xorg 6.8.2-35
xserver-xorg-input-acecad,xserver-xorg 6.8.2-35
xorg,xserver-xorg
x11-common,xserver-xorg 1:7.3+11
xserver-xorg-core,xserver-xorg 6.8.2-38
xserver-xorg-core,xserver-xorg 6.8.2-38
xserver-xorg-core,xserver-xorg
ttf-vlgothic,xserver-xorg
ttf-sazanami-mincho,xserver-xorg
ttf-sazanami-gothic,xserver-xorg
ttf-konatu,xserver-xorg
ttf-kochi-mincho,xserver-xorg
ttf-kochi-gothic,xserver-xorg
ttf-kiloji,xserver-xorg
ttf-dejima-mincho,xserver-xorg
ttf-arphic-gkai00mp,xserver-xorg
ttf-arphic-bsmi00lp,xserver-xorg
sdm-terminal,xserver-xorg
ldm,xserver-xorg
keyboards-rg,xserver-xorg
kdm,xserver-xorg
gdm,xserver-xorg
education-desktop-sugar,xserver-xorg
Dependencies:
1:7.3+20 - xserver-xorg-core (2 2:1.4-3) xserver-xorg-video-all (16 (null)) xserver-xorg-video-2 (0 (null)) xserver-xorg-input-all (16 (null)) xserver-xorg-input-2 (0 (null)) libc6 (2 2.7-1) debconf (18 0.5) debconf-2.0 (0 (null)) xkb-data (16 (null)) xkb-data-legacy (0 (null)) x11-xkb-utils (0 (null)) libgl1-mesa-dri (0 (null)) udev (0 (null)) x11-common (3 1:7.3+11) xserver-common (3 7) xserver-xfree86 (3 6.8.2.dfsg.1-1) x11-common (3 1:7.3+11) xserver-common (3 7)
Provides:
1:7.3+20 -
Reverse Provides:Ostatnio edytowany przez nickolas (2010-10-17 18:16:35)
Offline

Fan Jogurtu