Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Strony: 1
 Użytkownik
	
witam witam
Chcę was zapytać co zrobić żeby program kompilowany przez g++ działający w skorupie można było przerobić na program który będzie można odpalić na cmd windows ?
Offline



 Dyskutant
	



skompilować go przypuszczalnie... nie ma kodu, tylko jest jakiś program... jak jest napisany z użyciem przenoszalnych bibliotek, to wystarczy skompilować go i liby dla niego i powinien ruszyć, a jak nie, to bedziesz musiał co najmniej część przepisać
Offline
 Użytkownik
	
To znaczy to jest prosty program i jedyne biblioteki jakie ma to iostream i cstdio.Jestem w temacie dość zielony także poprosił bym o w miare proste wytłumaczenie co w takim wypadku zrobić teraz ;p
Offline



 Dyskutant
	



aaaa jak masz takie coś, to w porządku ;) 
Możesz to albo skompilować skrośnie na Linuxie (po kompilacji będziesz miał windowsowe .exe albo przenieść kod na Windowsa i tam go skompilować w jakimś IDE albo z wiersza poleceń 
Kompilacja skrośna: 
http://codemonster.pl/2014/05/budowanie-programow-d … stemie-linux/
A w ide to wiadomo, wklejasz kod wciskasz przycisk (zazwyczaj F9) i kompilacja leci pod DevCpp lub Code::Blocks (to tylko przykłady), potem możesz isę jeszcze pobawić parametrami by uzyskać lepsze efekty, ale z tego co piszesz jesteś początkujący więc tyle styknie póki co 
(poza tym cstdio i iostream to standardowe biblioteki C++ więc będzie pod gcc na każdej platformie kompilować się bez pudła)
Offline
 Użytkownik
	
Działa, dziękuje serdecznie :)
Tyle narazie mi wystarczy, jakbym kiedyś potrzebował bardziej skomplikowanych sposobów to się będzie myśleć ; )
Offline




 Zbanowany
	




1660
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:11:47)
Offline



 Użytkownik
	pokaż mi kompilator w którym sizeof(int)!=4
może pomińmy kompilatory z zeszłego tysiąclecia (aztech, turboc itd).
c (a także c++) ma dość dokładnie określone zakresy char, short, int, long i long long - i warto tego się trzymać, a zmienne o określonej dokładnie wielkości bitowej używać tylko wtedy, jeśli musisz.
tak przy okazji - lepiej zwrócić uwagę na domyślny signed/unsigned. ostatnio dwa dni błędu szukałem bo nie chciało mi się do dokumentacji zaglądać (dla gcc w intelu char jest signed, ale dla arma unsigned).
Ostatnio edytowany przez ethanak (2015-02-24 17:58:16)
Offline



 Zubr, bydle na etacie.
	



Jest tez sporo bibliotek ktore sa przenosne.
Ja na studia w opengl + glut wszystko pisałem na linuksie a oddawalem na windzie z visual studio.
Offline




 Zbanowany
	




1661
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:11:49)
Offline



 Użytkownik
	Co nie zmienia faktu, że tam gdzie trzeba użyć inta należy używać inta, a tam gdzie int32_t tego drugiego.
Co do różnicy dla long czy long long - to raczej normalne, przyjęło się nieoficjalnie że sizeof long == sizeof void * (a już na pewno musi pomieścić w sobie wskaźnik), a w zależności od architektury wielkość wskaźnika jest różna. Owszem, warto znać powody dla których różne typy mają różną wielkość (i nie tylko - np. ten nieszczęsny char w ARM-ach).
Przenośność między procesorem o maksymalnej ilości pamięci 64 kB a serwerowym AMD zdolnym zaadresować parę terabajtów to niezbyt dobry pomysł. A szczególnie używanie w takich sytuacjach typów o wymuszonej wielkości o ile nie jest to explicite wymagane.
Offline




 Zbanowany
	




1666
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:11:55)
Offline



 Użytkownik
	Piszesz dla konkretnego procesora (amd64) - czyli daruj sobie dywagacje na temat przenośności.
Jeśli nie wiesz do czego używa się typów ogólnych (short, int, long itd) a do czego typów o stałej wielkości - sorry, ale może czegoś się gdzieś tam na początku nie nauczyłeś i warto wrócić do pierwszego podręcznika? Z tego co widzę uważasz się z znawcę przeróżnych języków programowania to może udowodnisz tezę, że w C/C++ należy używać typów int o dokładnie określonej wielkości a nie ogólnych?
Poza tym coś mi się wydaje że Twoja wiedza jest momentami... jak by tu powiedzieć coby nie urazić... fragmentaryczna (znaczy na drugim wykładzie nie byłem ale na piątym to już tak) - ale mogę się mylić, bo to przecież tylko moje Misie Wydaje...
Offline




 Zbanowany
	




1673
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:12:04)
Offline



 Użytkownik
	uzytkownikubunt napisał(-a):
To nie moja teza.
Oł rili?
Jeśli chcesz pisać programy przenośne na różne typy procesorów to korzystaj z int8_t, int16_t, int32_t, int64_t, uint8_t, uint16_t, uint32_t i uint64_t.
To krasnoludki napisały?
Offline


 Użytkownik
	


He he, zamiast się spierać to nie łatwiej i prościej zadać pytanie na 4programmers.net? Tam są spece to na bank wiedzą co i jak.
Offline
Strony: 1